X
zoeken Uitgebreid Zoeken
Inloggen Inloggen
Garantie

Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. 

Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere. 

Economische levensduur
UNETO-VNI heeft onderzoek gedaan naar de gemiddelde levensduur van een groot aantal artikelen. Deze lijst kun je ook raadplegen als je benieuwd bent naar de economische levensduur van je artikel via www.uneto-vni.nl.

Wat is een goed product?
Je moet een artikel in ieder geval een bepaalde tijd zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. Van een notebook mag je een langere levensduur verwachten dan van een USB-stick. Koop je iets in de uitverkoop? Ook dan heb je recht op een goed artikel.

Wanneer is een product niet goed?
Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd, het kapot is of het niet goed doet.

Fabrieksgarantie 
Naast de wettelijke garantie geldt voor sommige artikelen ook fabrieksgarantie. Dit is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Kijk voor meer informatie over de fabrieksgarantie in de informatie van de fabrikant bij het artikel.

Je rechten tijdens de garantieperiode
Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Bijvoorbeeld door een gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? Dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? Ook dan heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van je geld.

Garantiebewijs
Bij Gamingtotaal is de factuur van je bestelling tevens het garantiebewijs van je artikel. Als je aanspraak wil maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur. Je factuur heb je ontvangen bij de aankoop van je product. 

Bij sommige producten wordt ook een garantieboekje meegeleverd. Daarin kun je de voorwaarden nog eens rustig nalezen.

Extra toelichting op garantie op monitoren, laptops en tablets
Fabrikanten van monitoren, laptops en tablets gebruiken vaak LCD schermen. Deze schermen zijn voorzien van pixels. Iedere pixel is voorzien van 3 kleinere subpixels. Een subpixel geeft de kleuren rood, blauw of groen weer. Een resolutie geeft aan hoeveel pixels in een scherm zitten. Hoe hoger het aantal pixels, des te beter de kwaliteit van het getoonde beeld op het beeldscherm. Een full HD monitor bevat een resolutie van 1920 * 1080. Er is in dit geval sprake van ruim 2 miljoen pixels.

Hoewel de techniek behoorlijk verbeterd is kan er geen garantie verleend worden dat ieder beeldscherm vrij is van pixel fouten. Een pixel fout ontstaat wanneer er tijdens de productie een stukje stof in het scherm komt. Bepaalde pixels kunnen hierdoor niet oplichten. Fabrikanten beschouwen een pixel fout inherent aan het productieproces en vinden zodoende dat er geen sprake is van een defect. Om ervoor te zorgen dat beeldschermen aan een minimum eis voldoen is er een ISO norm opgesteld. Dit betekent dat een beeldscherm die in een bepaalde klasse valt een aantal pixel fouten mag hebben. Vrijwel alle beeldschermen die door de grote fabrikanten voor consumenten zijn gemaakt vallen in klasse 2. Een beeldscherm in deze klasse mag niet meer dan 2 dode pixels of 5 dode subpixels bevatten per miljoen aantal pixels.

Wil je gebruik maken van je garantie?
Neem dan altijd direct contact op met de Digitotaal partner, waar je het product hebt gekocht. Je kunt zijn gegevens vinden op je aankoopbewijs en op onze site.

Technische dienst

Alle Digitotaal winkels zijn voorzien van een eigen technische dienst. Werkt uw notebook, pc, printer, etc. niet meer (optimaal), dan helpen onze medewerkers u graag.

Zij hebben veel ervaring met het repareren van dergelijke producten en beschikken over de juiste contacten met de fabrikanten, waardoor ze snel uw problemen kunnen verhelpen.

En mochten er kosten moeten worden gemaakt om uw product weer optimaal werkend te krijgen, dan nemen we uiteraard vooraf contact met u op!
Zo wordt u nooit geconfronteerd met onverwachte verrassingen.

Uiteraard bent u ook van harte welkom bij uw Digitotaal-winkel wanneer u het product elders heeft gekocht.